Yiiihaaaa!!!!!!!!! We won!!!

Picture: Pelle Danielsson

ET-Bracket. Tävling med handikapp och personlig dial in. Sportsman gran med 0,4 sek. nedräkning. Banan mycket välpreparerad med greppklister.

39 förare med gatlegala bilar slåss om 16 platser i elimineringen.

Team BLACKOUT Impala SS med original BF Goodrich Comp T/A 255-50ZR-17 och Axels barnstol. Batteriet flyttat till bagageutrymmet.

Raceweight med förare och 10 L bensin: 1945 kg (fram 1099 - bak 846)

Saturday

No Tire Lne rpm R-time 60 foot ET,201- speed ET,402 - speed W/L

1

2,3

H

1400

0,139

2,218

9,657

117,50

15,080

144,07

L

2

2,0

V

1300

-0,100

2,234

9,610

118,10

15,022

143,97

W

3

1,7

H

1500

0,003

2,237

9,629

117,95

15,040

144,24

W

4

-"-

H

1500

-0,041

2,224

9,638

117,60

15,067

143,90

L

5

-"-

V

1400

-0,026

2,230

9,606

118,09

15,013

144,29

L

6

-"-

H

1300

0,216

2,216

9,614

117,98

15,017

144,53

W

7

-"-

L

1500

-0,072

2,225

9,596

118,00

15,023

143,59

W

8

-"-

H

1600

-0,007

2,175

9,531

118,49

14,919

144,93

L

Sunday

No Tire Lne rpm R-time 60 foot ET,201- speed ET,402 - speed W/L

9

1,7

V

1500

0,012

2,209

9,610

117,68

15,036

144,29

L

10

-"-

H

1500

0,613

2,395

9,893

116,86

15,341

143,65

W

11

-"-

H

1500

0,410

2,422

9,861

117,76

15,265

144,88

W

12

-"-

H

1400

0,077

2,230

9,670

117,62

15,085

144,49

W

13

-"-

H

1400

0,141

2,385

9,930

116,35

15,384

143,61

W

14

-"-

V

1400

0,132

2,433

9,951

116,30

15,425

143,05

W

Notes:

1 Maximal bromsad rullande burnout från vattnet upp till 3:ans växel. Ej grepp i starten.

2 Kort burn efter vattnet.

3 Medium burn. Hyfsat grepp. Påfyllning 10 L bensin. Reaktionstiden 0,003 blev den näst bästa reaktionstiden under kvalificeringen vilket förde mig till 2:a plats i kvalet. Dansken Lars Madsen var kvaletta med 0,000 sekunders reaktionstid...

4 Kort burn. Bra grepp. Broms-fade, bilen hoppade fram i stage, därav rödlykta.

5 Kort burn. Bra grepp. Det börjar bli kväll med allt kyligare syrerik luft.

6 Kort burn. Bra grepp. Motorn t.o.m. ned i varv på ettan. Svackade med andra ord.

7 Medium burn. Bra grepp. Höjde startvarv. Motorn svackade lite.

8 Max burnout. Bra grepp. Max startvarv. Motorn varvar perfekt. Alla värden bättre. Kl. 22.00!

Söndag

9 Kort burn. Bra torrdragning. Spann något.

10 Kort burn. Bra torrdragning. Mantorp strulade, fick vänta för länge med moment i stage,
sedan kom en Pro Start! (alla gula på en gång). Tappade all koncentration. Och värden.

11 Eliminering round 1 — 16 bilar. Mitt förvalda dial in: 15,000 sek. Kort burn. Bra torrdragning. Ändå spinn i starten, hörde däckskriket inne i bilen! Vann p.g.a. att motståndaren gjorde en breakout (körde fortare än sitt dial in).

12 Eliminering kvartfinal — 8 bilar. Kort burn. Bra torrdragning. Lägre startvarv, inget spinn.
Vann med 1 meter på mållinjen.

13 Eliminering semifinal — 4 bilar. Kort burn. Bra torrdragning. Massor av däcksskrik!

Ändå en billängd före på mållinjen p.g.a. att motståndaren körde ytterligare en tiondels sekund sämre än sitt dial in än vad jag gjorde.

14. Eliminering Final — 2 bilar. Mötte just kvalettan Lars Madsen. Påfyllning 15 L bensin. Kort burn. Bra torrdragning. Men massor av spinn och däckskrik vilket gav helgens sämta värden.

Dock så hysad reaktion att Madsen svarade med en rödlykta — 0,003!

Lite flyt, lite ödmjukhet, lite kaxighet och mycket rutin kan fortfarande räcka till en vinst!

Men det är inte alltid det räcker, så nu har jag köpt DOT-märkta gat-slicks och frontrunners.

Tack för hjälpen Ola Åberg och Pelle Danielsson!

 


Now I've also ordered Mickey Thompson DOT
slicks from Autoshop. By air.